2 Mart 2012

kırmızı...


Bu elbiseyi bir süre önce Ağva'da,soğuğa ve ortamın rahatlığına aldırmadan giymek istedim.Ama sanırım bahsetmek istediğim şey küçük Ağva tatilim,kırmızı elbisem vs değil.
Geçenlerde okula gitmek için otobüsüme bindim.
En arkada,ortaya yayıldım.Bir kaç durak sonra kırmızı küt saçlı kız da yanıma kuruldu.Yaşı çok büyük olmasa gerek diye geçirdim içimden,bir yandan da frekansını değiştirmeyi unuttuğum radyo,kulağımda son ses bir şeyler çalıyor.Bir süre sonra kırmızı küt saçlı kız biraz huzursuzlandı,oflamaya başladı.Gözlerimi olabildiğince sağa çevirdim,ne olduğunu anlamak için.Sağ yüzük parmağı acemice sarılmış bir yaprak sarma gibiydi.Alyansı ve tektaşı sanki sadece  yüzük parmağını değil de Onun bütün hayatını dört bir taraftan sıkıyordu(ya da ben öyle anlamak istedim belki).Israrla ve büyük bir çabayla önce tektaşını sonra alyansını çıkardı.Abartmıyorum,gerçekten yüzüklerin çıkması hiç de kolay olmadı.Büyük bir gayretle çıktı o çok sevgili(!) tektaş ve alyans.Kırmızı küt saçlı kız neredeyse sağ yüzük parmağı kangrenli kız olmak üzereydi.Bir süre ovuşturduğu parmağına çantasından çıkardığı kremi sürmeden önce yüzükler hooop çantaya koyuldu bir hışımla.Biraz rahatlamış olacak ki müzik dinlemeye başladı,tombiş yüzük parmaklı,kırmızı küt saçlı kızımız...Bir süre sonra telefonu çalınca ne konuştuğunu dinlemeden duramadım(merak ettim çünkü,bu sempatik ve baştan aşağıya punk görünen bu kız niye evli olsun?ya da ne alaka bu yüzükler?zaten sıkmışlar,belli ki o da memnun değil bu hayatından...zihnimde bu konuya ilişkin kalıplaştırdığım bütün şeyleri bozan,alt üst eden bu kızı anlamak istedim).Telefonunu açtı ve sanki az önce oflayıp,huzursuzlanan kendisi değilmiş gibi o vıcık vıcık romantik kelimeleri söyleyip,tatlı tatlı kapattıktan sonra telefonunu,çantasının açık olan gözüne fırlatırcasına attı.Bense,radyoda çalan müziğime döndüm,kafamın içinde yepyeni düşüncelerle...Kırmızı küt saçlı kız neden zihnimde Onun için belirlediğim yolu seçmemişti asla bilemeyeceğim(bence siz de görseydiniz aklınızdan bunlar geçerdi).
Bunları anlattım çünkü birkaç cümlem daha var hayata dair(ahh!işte,kullanmayı en sevmediğim kelimeyi de kullandım nihayet "hayata dair" ).
Hayatın bize ne getireceğini asla bilemiyoruz evet,hatta bazen bir anda ya da bir kelimeyle değişiveriyor her şey.Kararlar alırken bazen çok fazla düşünmemek bazense enine boyuna düşünmek gerekiyor.Önemli olan hangi konuda bu ayrımı yapabileceğinin bilincinde olmak.Bazen bir yüzük aslında kendiniz için çizdiğiniz yola ait değildir ve sizi siz olmaktan çıkarır,kendinizden uzaklaştırır.Altı üstü bir yüzüktür ama sıkar işte ve asla size ait durmayacak,sizi tamamlamayacaktır.Ya çok dar ya da bol gelip huzursuz edecektir.Belki de henüz doğru zaman ve yer ikilisi için çok erkendir.İşte bunun farkına varabilmek bazen çok zor olabilir.Kırmızı küt saçlı kız her şeyin farkındaydı belki de ama,henüz o kadar cesur olmayabilir,asla öğrenemeyeceğiz.Cesur olabilmek önemli,hatta en önemlisi.Saçlarını küt kestirip kırmızıya boyattığın gün ne kadar cesursan,o yüzükleri çıkartıp kendi hayatını yaşamayı seçebilecek kadar da cesur davranmalısın zamanı gelince.Aşksa eğer söz konusu olan onu da cesurca yaşamalısın,koyu kırmızı yaşamalısın hatta.Ama,yüzüğün parmağını acıtmamalı asla ve asla canın acımamalı,canını yakmamalısın kimsenin(sakın bana aşkla ilgili hırpani duygularınızdan bahsedip saçmalamayın!).
Bana gelirsek,kırmızıyı severim.Soğuk hem de çok soğuk bir havada kırmızı elbisemi giyecek kadar cesurum ve yüzük parmağımdaki yüzüğümü ayarlanabilir seçecek kadar çok seviyorum kendimi(:
(Bu yazıyı okuyup beni çok iyi anlayacak olan bir grup insan vardır herhalde bir yerlerde,anlamayanların da canı sağolsun,öyle esti yazdım bir şeyler)

Unutmadan!!!Elbisem Forever New ,süet kemerimi de annem 30 yıl önce yaptırmış.
(:

2 yorum:

  1. kızın gizli bir ilişkisi vardı belki de (: telefonda onunla konuşmuş, kocasından bunaldığı için de yüzükleri atmış olabilir bence

    YanıtlaSil
  2. Eğer öyleyse,onun için de yeni bir post hazırlamam gerekebilir canım(:

    YanıtlaSil